Reanimatieles

Nieuwe lessen: 2023-2024

U kunt iemands leven redden door te leren reanimeren.
Het is ook belangrijk meteen een AED bij de hand te hebben.
Bij EHBO Vereniging Capelle kunt u leren reanimeren. Ook leert u hoe de AED werkt.
Deze cursus duurt slechts 1 avond.
Wij leiden verschillende mensen en groepen op. Zoals de buurtpreventie, verenigingen, leerkrachten, verpleegkundigen en sportclubs.

Lessen beginnen wanneer er minimaal 6 aanmeldingen zijn. In het najaar, en in het voorjaar zijn er vaak meerdere reanimatielessen.

Deze trainingsavond kost 40 euro per persoon.
Deze training wordt erkend door de Hartstichting.

Neem contact op voor meer informatie of om aan te melden.
Heeft u interesse in de volledige EHBO opleiding? Klik dan hier

Vergoed door de verzekering

Vrijwel alle aanvullende zorgverzekeringen vergoeden de kosten van onze reanimatiecursus.
Ook kunt u aan uw werkgever, of aan de gemeente, vragen om deze opleiding te vergoeden.

Subsidie voor een AED

Wilt u weten hoe u subsidie kunt aanvragen voor een AED?
Klik hier voor informatie over de AED subsidie van de Gemeente Capelle

HartslagNu stopt met oproepen!

Bent u aangemeld bij HartslagNu?
Vanaf januari 2023 wordt 1 op de 3 burgerhulpverleners niet meer opgeroepen!
Veel mensen hebben ooit een certificaat gehaald, en nooit de bijscholing gevolgd. Deze mensen zijn niet meer bevoegd of bekwaam om een goede reanimatie uit te voeren. Of om een AED te bedienen!
Een reanimatiediploma is alleen geldig als u jaarlijks een herhalingsles volgt. Net als een APK.

Heeft u een EHBO diploma, BHV diploma, of (erkend) reanimatiecertificaat gehaald in 2021, of daarvoor? En heeft u vorig jaar geen training gevolgd? Dan moet u snel een herhaling inboeken, anders verloopt uw bevoegdheid, en wordt u niet meer opgeroepen als er in de buurt iemand gereanimeerd moet worden.
(Heeft u vorig jaar wel de training gevolgd? Vergeet dan niet dit jaar de herhaling te doen. Anders wordt u alsnog uit het systeem gehaald.)

Volg snel de cursus, en houd je diploma geldig!